ذان (残心) اولین قسمت این جمله 残 به معنای متصل ماندن یا باقی ماندن اثر است. قسمت دوم این جمله نیز به معنای قلب یا ذهن است. هنگامی که این دو بخش و کلمه با هم ترکیب شوند، به طور کلی به عنوان "هوشیاری ذهن و یا آمادگی ذهن" ترجمه میشود. ذانشین به حالت ذهنی و جسمی توجه، آگاهی و آمادگی حتی پس از اجرای یک تکنیک یا عمل اشاره دارد.
در زمینه کاراته و هنرهای رزمی، ذانشین شامل حفظ سطح بالایی از تمرکز، هوشیاری ذهن و آمادگی پس از اتمام یک حرکت یا درگیری با حریف است. این تعریف فقط به خود عمل مربوط نمیشود، بلکه به پیامدها و اتفاقات بعدی نیز تسری مییابد و بر وضعیت مداوم هوشیاری تأکید میکند. این طرز فکر تعهد رفتاری را بوجود میآورد که یک رزمی کار کاملاً (زمان حال مطلق) حضور دارد و آماده پاسخگویی به هرگونه تغییرات یا ضدحمله غیرمنتظره است.
ذانشین به شما این قدرت را میدهد که مراقب خود باشید تا همیشه برای آنچه ممکن است به سراغتان بیاید آماده باشید. فراتر از قلمرو هنرهای رزمی، ذانشین را میتوان در جنبههای مختلف زندگی نیز به کار برد. این طرز فکر افراد را تشویق میکند تا در لحظه حال کاملاً درگیر بمانند، از محیط اطراف خود آگاه باشند و برای هر چیزی که ممکن است در آینده رخ دهد آمادگی داشته باشند. ذانشین هوشیاری ذهن را تقویت میکند و به افراد کمک میکند تا عادت حضور، توجه و انعطافپذیری در مواجهه با چالشهای مداوم را در خود پرورش دهند. در اصل، طرز فکر ذانشین یک آگاهی کلنگر را ترویج میکند که فراتر از موضع یا موقعیت فعلی گسترش مییابد، و ذهنیت آمادگی مداوم و هوشیاری ذهن را در هنرهای رزمی و حتی زندگی روزمره پرورش میدهد.
┄┅═✼✿:bouquet:✿✼═┅┄
روابط عمومی سبک کان ذن ریو استان یزد
برچسبها: محمد جواد نبی ازده , کان ذن ریو یزد , هیئت کاراته تفت , تفت
_7dag.jpg)
_bwue.jpg)





























